Ogólne warunki zakupów

Ogólne Warunki Zakupów materiałów, produktów i usÅ‚ug realizowanych przez PAK Kopalnia WÄ™gla Brunatnego Konin Spółka Akcyjna na podstawie przepisów wewnÄ™trznych (dokument nie dotyczy postÄ™powaÅ„ realizowanych wg zasad przewidzianych dla ZamówieÅ„ Publicznych)

Niniejszy dokument okreÅ›la zasady transparentnego oraz opartego na uczciwej konkurencji sposobu prowadzenia zakupów realizowanych w PAK Kopalnia WÄ™gla Brunatnego Konin Spółka Akcyjna (dalej zwanÄ… „ZamawiajÄ…cym”).

Ogólne Warunki Zakupu Materiałów i UsÅ‚ug okreÅ›lajÄ… prawa i obowiÄ…zki Podmiotów biorÄ…cych udziaÅ‚ w postÄ™powaniach zakupowych i w realizacji Zamówienia/Umowy oraz prawa i obowiÄ…zki ZamawiajÄ…cego.

Przepisy zawarte w OWZ stosuje siÄ™ do wszystkich Umów i ZamówieÅ„, których przedmiotem jest zakup Materiałów, UsÅ‚ug, i Robót budowlanych w tym do czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z zawarciem lub poprzedzajÄ…cych zawarcie tych Umów oraz w odniesieniu do przygotowywania i skÅ‚adania ofert przez DostawcÄ™ w odpowiedzi na Zapytanie ofertowe (w tym również AukcjÄ™ elektronicznÄ…).

W przypadku sprzecznoÅ›ci pomiÄ™dzy treÅ›ciÄ… postanowieÅ„ Umowy/Zamówienia zawartej przez ZamawiajÄ…cego z DostawcÄ… a treÅ›ciÄ… niniejszego dokumentu, pierwszeÅ„stwo majÄ… postanowienia Umowy/Zamówienia.

  1. Proces wyboru Dostawców realizowany jest zgodnie z zasadÄ… transparentnoÅ›ci oraz konkurencyjnoÅ›ci. ZamawiajÄ…cy stosuje zasadÄ™ symetrii informacji, co oznacza dostarczanie Dostawcom biorÄ…cym udziaÅ‚ w postÄ™powaniu przetargowym tych samych informacji niezbÄ™dnych do opracowania Ofert handlowych. Zasada symetrii informacji nie dotyczy sytuacji, w której przekazanie informacji bÄ™dzie stanowiÅ‚o naruszenie prawa, a w szczególnoÅ›ci tajemnicy handlowej. W przypadku postÄ™powaÅ„ prowadzonych na Platformie zakupowej Dostawca musi przejść przez proces rejestracji na tejże platformie, a nastÄ™pnie skÅ‚ada na niej Oferty handlowe w odpowiedzi na Zapytania ofertowe zÅ‚ożone przez ZamawiajÄ…cego lub brać udziaÅ‚ w Aukcjach elektronicznych. Do rejestracji na Platformie zakupowej wymagane jest zaakceptowanie przez DostawcÄ™ OWZ oraz Regulaminu korzystania z Platformy zakupowej. W oparciu o zebrane oferty ZamawiajÄ…cy może dokonać wyboru Dostawcy po przeprowadzeniu dogrywki w formie negocjacji lub aukcji elektronicznej. PrzystÄ™pujÄ…c do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu zakupowym Dostawca postÄ™puje zgodnie z procedurÄ… okreÅ›lonÄ… przez ZamawiajÄ…cego.
  2. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
    1. o ile w treÅ›ci zaproszenia do skÅ‚adania ofert nie okreÅ›lono inaczej materiaÅ‚y i produkty muszÄ… być fabrycznie nowe,
    2. do realizowanych dostaw należy doÅ‚Ä…czyć wymagane prawem dokumenty bÄ™dÄ…ce podstawÄ… odbioru.
  3.  Oświadczenie Oferenta:
    1. zÅ‚ożenie oferty handlowej jest równoznaczne z zapoznaniem siÄ™ i zaakceptowaniem treÅ›ci zaproszenia do skÅ‚adania ofert, regulaminu Internetowej Platformy Zakupowej dostarczanej przez Logintrade Sp. z o.o. oraz regulaminu prowadzenia postÄ™powaÅ„ zakupowych umieszczonego na stronie internetowej ZamawiajÄ…cego,
    2. zÅ‚ożenie oferty jest potwierdzeniem poprawnoÅ›ci danych teleadresowych umieszczonych w Internetowej Platformie Zakupowej ZamawiajÄ…cego,
    3. zÅ‚ożenie oferty jest potwierdzeniem posiadania peÅ‚nomocnictwa do skÅ‚adania ofert przez osobÄ™ skÅ‚adajÄ…cÄ… ofertÄ™ na Internetowej Platformie Zakupowej ZamawiajÄ…cego,
    4. Oferent skÅ‚adajÄ…c ofertÄ™ w czasie aukcji akceptuje zawarte w opisie aukcji warunki,
    5. Oferent skÅ‚adajÄ…c ofertÄ™ oÅ›wiadcza, że jest czynnym podatnikiem VAT. Brak posiadania statusu czynnego podatnika VAT wymaga wyraźnego okreÅ›lenia w treÅ›ci skÅ‚adanej oferty.
  4. Oferty:
    1. terminy zbierania ofert regulujÄ… formularze Internetowej Platformy Zakupowej,
    2. brak możliwoÅ›ci speÅ‚nienia wymaganego w zaproszeniu minimalnego terminu dostawy wymaga wyraźnego wskazania w treÅ›ci oferty z podaniem nowego proponowanego terminu dostawy,
    3. możliwość składania ofert częściowych regulują formularze Internetowej Platformy Zakupowej,
    4. oferty należy skÅ‚adać z wykorzystaniem Internetowej Platformy Zakupowej,
    5. Ważność ofert:
      1. Jeżeli nie zostanie inaczej okreÅ›lone w treÅ›ci zaproszenia, to oferta bÄ™dzie wiążąca 30 dni od dnia zakoÅ„czenia zbierania ofert okreÅ›lonego w niniejszym zaproszeniu.
      2. W sytuacji, gdy przeprowadzona zostanie dogrywka w formie negocjacji lub aukcji i Oferent zmieni swojÄ… ofertÄ™ w dogrywce, oferta zÅ‚ożona w dogrywce bÄ™dzie wiążąca kolejne 30 dni.
      3. W sytuacji, gdy przeprowadzona zostanie dogrywka w formie negocjacji lub aukcji i Oferent nie zmieni swojej oferty w dogrywce, oferta pozostaje wiążąca w okresie ujÄ™tym w zaproszeniu.
      4. Oferent jest zwiÄ…zany ostatniÄ… ofertÄ… zÅ‚ożonÄ… w toku aukcji, bez wzglÄ™du na zÅ‚ożenie lepszej oferty przez innego Oferenta.
    6. oferta musi zawierać propozycjÄ™ wynagrodzenia netto w PLN ze wszystkimi skÅ‚adnikami,
    7. jakiekolwiek odstÄ™pstwa od specyfikacji przedmiotu zamówienia wymagajÄ… wyraźnego opisania w treÅ›ci skÅ‚adanej oferty,
    8. jeżeli nie ustalono w treÅ›ci zaproszenia inaczej, to otwarcie ofert nastÄ…pi bez obecnoÅ›ci Oferentów,
    9. zmiana terminu lub miejsca dostawy w trakcie realizacji zamówienia wymaga pisemnej zgody ZamawiajÄ…cego,
    10. w przypadku towarów importowanych Dostawca odpowiedzialny jest za dopuszczenie ich do obrotu na polskim obszarze celnym zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi w Polsce przepisami,
    11. zamawiajÄ…cy nie pokrywa kosztów zwiÄ…zanych z opracowaniem ofert,
    12. w przypadku zÅ‚ożenia niekompletnej Oferty handlowej ZamawiajÄ…cy może poinformować o potrzebie jej uzupeÅ‚nienia, a w przypadku nie uzupeÅ‚nienia w terminie oznaczonym przez ZamawiajÄ…cego odrzucić niekompletnÄ… ofertÄ™,
    13. ZamawiajÄ…cy nie ma prawa wglÄ…du w Oferty handlowe do daty zakoÅ„czenia przyjmowania Ofert handlowych,
    14. Dostawca obowiÄ…zany jest do sporzÄ…dzenia oferty, w oparciu o obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa, która obejmować bÄ™dzie wszelkie Dostawy i Å›wiadczenia konieczne do należytego wykonania Umowy w sposób prawidÅ‚owy, zgodny z zasadami sztuki i najlepszÄ… dostÄ™pnÄ… technologiÄ… oraz zapewniajÄ…cy możliwie najwyższe standardy jakoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa oraz uzyskanie przez ZamawiajÄ…cego zamierzonego efektu gospodarczego.
  5. Wymagania formalne udziaÅ‚u w postÄ™powaniu:
    1. zÅ‚ożenie oferty w formie i terminie okreÅ›lonym w zaproszeniu.
    2. jeżeli w treÅ›ci zaproszenia do skÅ‚adania ofert nie okreÅ›lono inaczej zaÅ‚Ä…czenie w internetowym formularzu ofertowym poniższych dokumentów:
      1. aktualny odpis z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru lub aktualne zaÅ›wiadczenie o wpisie do ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, wystawione nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert,
      2. oÅ›wiadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta, że Oferent akceptuje warunki postÄ™powania wymienione w niniejszym zaproszeniu,
      3. oÅ›wiadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta, że Oferent zapoznaÅ‚ siÄ™ ze wzorem umowy przygotowanym przez ZamawiajÄ…cego (jeżeli takowy zostaÅ‚ doÅ‚Ä…czony do zaproszenia), nie wnosi do niego zastrzeżeÅ„ i zobowiÄ…zuje siÄ™ do podpisania umowy w przypadku wyboru jego oferty oraz odesÅ‚ania podpisanej umowy najpóźniej w ciÄ…gu 5 dni roboczych od otrzymania (oÅ›wiadczenia mogÄ… być zÅ‚ożone w jednym dokumencie, wzór oÅ›wiadczenia stanowi zaÅ‚Ä…cznik do Zapytania ofertowego),
      4. stosowne peÅ‚nomocnictwo do uczestniczenia osób w negocjacjach lub aukcji i podejmowania wiążących decyzji,
      5. W zwiÄ…zku z wejÅ›ciem w Å¼ycie RozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) informujemy, że w zaÅ‚Ä…czniku do Zapytania ofertowego zamieÅ›ciliÅ›my klauzulÄ™ informacyjnÄ… o ochronie danych osobowych. Dostawcy/Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… do zapoznania siÄ™ z treÅ›ciÄ… klauzuli informacyjnej,
      6. Dostawca/Wykonawca/podwykonawca/ podmiot trzeci, ma obowiÄ…zek, podczas pozyskiwania danych osobowych na potrzeby udziaÅ‚u w postÄ™powaniu, wypeÅ‚nić obowiÄ…zek informacyjny wynikajÄ…cy z art.13 i 14 RODO wzglÄ™dem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczÄ…, i od których dane te bezpoÅ›rednio pozyskaÅ‚,
      7. W celu zapewnienia, że Dostawca/Wykonawca wypeÅ‚niÅ‚ ww. obowiÄ…zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostaÅ‚y przekazane w zwiÄ…zku z udziaÅ‚em Dostawcy/Wykonawcy w postÄ™powaniu, Dostawca/Wykonawca jest zobowiÄ…zany do zÅ‚ożenia w postÄ™powaniu oÅ›wiadczenia o wypeÅ‚nieniu przez niego obowiÄ…zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Wzór oÅ›wiadczenia stanowi zaÅ‚Ä…cznik do zapytania ofertowego.
  6. Warunki dostawy lub odbioru:
    1. miejsce i godziny dostaw: wyÅ‚Ä…cznie w dni robocze, w godzinach 6:00 – 13:00, w miejsce wskazane w treÅ›ci zaproszenia do skÅ‚adania ofert,
    2. transport na koszt Dostawcy wg DDP INCOTERMS 2010,
    3. termin i forma pÅ‚atnoÅ›ci: o ile nie ustalono inaczej przelew 30 dni po otrzymaniu poprawnie wystawionej faktury,
    4. wymagane jest poprawne zaadresowanie oraz umieszczenie numeru zamówienia w widocznym miejscu elementu dostawy,
    5. ZamawiajÄ…cy ma prawo sprawdzić postÄ™p procesu realizacji zamówienia, uprzedzajÄ…c dostawcÄ™ na 5 dni kalendarzowych przed przybyciem,
    6. Dostawca zobowiÄ…zany jest zawiadomić zamawiajÄ…cego o przewidywanym opóźnieniu zakoÅ„czenia prac co najmniej na 10 dni kalendarzowych przed terminem dostawy. Zawiadomienie nie zwalnia go z odpowiedzialnoÅ›ci za nieterminowe wykonanie zamówienia,
    7. w przypadku dostaw wymagajÄ…cych rozÅ‚adunku specjalistycznym sprzÄ™tem najpóźniej na 5 dni kalendarzowych przed planowanÄ… wysyÅ‚kÄ… Dostawca zawiadamia wÅ‚aÅ›ciwy magazyn ZamawiajÄ…cego lub osobÄ™ wskazanÄ… do kontaktu podajÄ…c nr zamówienia oraz sposób i datÄ™ wysyÅ‚ki,
    8. zrealizowanie UsÅ‚ugi zostanie potwierdzone na protokole odbioru UsÅ‚ugi. Jeżeli nie ustalono inaczej. Dostawca zobowiÄ…zany jest do wystawienia protokoÅ‚u odbioru.
    9. odbioru dokonuje osoba upoważniona do dziaÅ‚ania w imieniu ZamawiajÄ…cego.
    10. Protokół odbioru usługi powinien zawierać następujące dane:
      1. przedmiot zamówienia,
      2. numer zamówienia/umowy,
      3. zakres odbioru (częściowy, końcowy),
      4. zakres/opis prac zrealizowanych, podlegajÄ…cych odbiorowi,
      5. koszt/cena zrealizowanego zakresu prac,
      6. ocena jakości realizacji usługi objętej zakresem odbioru,
      7. rozliczenie materiałów powierzonych, a nie wykorzystanych,
      8. rozliczenie odpadów powstaÅ‚ych w trakcie realizacji.
        odbioru dokonuje osoba upoważniona do dziaÅ‚ania w imieniu ZamawiajÄ…cego.
    11. Dostawca zobowiÄ…zany jest do zrealizowania przedmiotu Umowy wolnego od wad oraz usterek, zgodnego z UmowÄ…, wraz z kompletnÄ… dokumentacjÄ… w jÄ™zyku polskim (takÄ… jak: karty gwarancyjne, instrukcje obsÅ‚ugi, karty charakterystyk, deklaracje zgodnoÅ›ci, certyfikaty itp.)
  7. Gwarancja:
    1. jeżeli w treÅ›ci zaproszenia nie ustalono inaczej, okres gwarancji ustala siÄ™ na 12 miesiÄ™cy od daty dostawy. Oferent w treÅ›ci oferty może podać inne korzystniejsze warunki gwarancyjne,
    2. Dostawca gwarantuje, że parametry techniczne i wydajnoÅ›ciowe dostarczanego przedmiotu zamówienia zgodne sÄ… z wymaganiami okreÅ›lonymi w treÅ›ci zaproszenia do skÅ‚adania ofert oraz Å¼e w okresie gwarancji lub w okresie rÄ™kojmi, przedmiot zamówienia wolny bÄ™dzie od wad, które uniemożliwiaÅ‚yby jego prawidÅ‚owÄ… i bezawaryjnÄ… eksploatacjÄ™,
    3. Dostawca ponosi peÅ‚nÄ… odpowiedzialność cywilnoprawnÄ… i finansowÄ… za skutki i nastÄ™pstwa wad ujawnione lub powstaÅ‚e w okresie gwarancji lub rÄ™kojmi z powodu niewÅ‚aÅ›ciwej jakoÅ›ci dostarczonego przedmiotu zamówienia,
    4. w przypadku gdy w okresie gwarancji lub rÄ™kojmi wystÄ…pi wada przedmiotu zamówienia. ZamawiajÄ…cy poinformuje DostawcÄ™ o tym fakcie w formie pisemnej,
    5. Dostawca zobowiÄ…zany jest przedstawić informacjÄ™ dotyczÄ…cÄ… powstaÅ‚ej wady oraz sposobu jej usuniÄ™cia najpóźniej w terminie 10 dni kalendarzowych od otrzymania informacji o jej wykryciu,
    6. Dostawca zobowiÄ…zany jest usunąć powstaÅ‚Ä… wadÄ™ w terminie 20 dni kalendarzowych od dnia otrzymania od ZamawiajÄ…cego powiadomienia o jej wystÄ…pieniu. W okresie gwarancji lub rÄ™kojmi Dostawca może nie uznać zÅ‚ożonego w powyższy sposób roszczenia wyÅ‚Ä…cznie w przypadku gdy udowodni, że wada powstaÅ‚a z winy ZamawiajÄ…cego na skutek niewÅ‚aÅ›ciwej eksploatacji, niezgodnej z przekazanymi przez DostawcÄ™ instrukcjami i dokumentami,
    7. jeżeli w okresie gwarancji lub rÄ™kojmi dostarczony przedmiot zamówienia zostanie trzykrotnie dotkniÄ™ty wadÄ…, której przyczyna leży po stronie Dostawcy, Dostawca zobowiÄ…zany jest wymienić wadliwy przedmiot zamówienia na wolny od wad na wÅ‚asny koszt,
    8. gwarancja lub rÄ™kojmia ulegajÄ… wydÅ‚użeniu o czas od zgÅ‚oszenia wady do jej usuniÄ™cia,
    9. w przypadku wymiany wadliwego przedmiotu zamówienia na nowy, okres gwarancji lub rÄ™kojmi liczony jest od poczÄ…tku,
    10. w przypadku gdy Dostawca nie usunie wady zgÅ‚oszonej w okresie gwarancji lub rÄ™kojmi w terminie. ZamawiajÄ…cy ma prawo usunąć wadÄ™ samodzielnie lub zlecić jej usuniÄ™cie osobie trzeciej na koszt Dostawcy, bez utraty uprawieÅ„ wynikajÄ…cych z gwarancji lub rÄ™kojmi,
    11. Dostawca ponosi wszelkie koszty czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z naprawÄ… przeprowadzonÄ… w ramach udzielonej gwarancji. Elementy wadliwe podlegajÄ…ce wymianie Dostawca odbiera z magazynu ZamawiajÄ…cego wedÅ‚ug EXW INCOTERMS 2010. Natomiast części nowe lub po naprawie gwarancyjnej majÄ… być dostarczone do magazynu zamawiajÄ…cego wedÅ‚ug DDP INCOTERMS 2010,
    12. ZamawiajÄ…cy ma prawo przeprowadzić we wÅ‚asnym zakresie lub przy pomocy osoby trzeciej naprawÄ™ drobnych usterek, gdy muszÄ… być przeprowadzone niezwÅ‚ocznie celem unikniÄ™cia wiÄ™kszych strat lub z innych ważnych powodów. ZamawiajÄ…cy może obciążyć dostawcÄ™ kosztami tych napraw. Powyższe nie wpÅ‚ywa na odpowiedzialność dostawcy z tytuÅ‚u udzielonej gwarancji.
  8. Kary umowne:
    1. Oferent, jeżeli inaczej nie ujÄ™to w zaÅ‚Ä…czonym do postÄ™powania projekcie umowy, zobowiÄ…zuje siÄ™ do zapÅ‚aty kar umownych:
      1. za odstÄ…pienie od realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Dostawcy w wysokoÅ›ci 10% wynagrodzenia umownego netto za tÄ™ część przedmiotu zamówienia, której dotyczy odstÄ…pienie,
      2. za zwÅ‚okÄ™ w dostawie – w wysokoÅ›ci 0,2% wynagrodzenia umownego netto za caÅ‚ość przedmiotu zamówienia, za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki, nie mniej jednak niż 200 zÅ‚,
      3. za zwÅ‚okÄ™ w usuniÄ™ciu wad stwierdzonych przy odbiorze, w okresie gwarancji oraz rÄ™kojmi w wysokoÅ›ci 0,2 % wynagrodzenia umownego netto za caÅ‚ość przedmiotu zamówienia za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki liczÄ…c od dnia, w którym wada powinna być usuniÄ™ta.
    2. Dostawca uiÅ›ci należność z tytuÅ‚u naliczonej kary umownej w terminie 14 dni od daty wystawienia noty obciążeniowej wystawionej przez ZamawiajÄ…cego.
    3. ZamawiajÄ…cy ma prawo dokonać potrÄ…cenia kwoty kary umownej z kwoty faktury wystawionej przez DostawcÄ™.
  9. OdstÄ…pienie od realizacji zamówienia:
    1. W przypadku opóźnienia w dostawie wiÄ™kszego niż 15 dni kalendarzowych ZamawiajÄ…cy może odstÄ…pić od zamówienia z przyczyn zależnych od Dostawcy bez wyznaczania dodatkowego terminu realizacji dostawy. OdstÄ…pienie może dotyczyć caÅ‚oÅ›ci lub części zamówienia.
  10. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie prawo do:
    1. odmowy przyjÄ™cia przesyÅ‚ki w przypadku braku peÅ‚nego i poprawnego adresu dostawy lub braku numeru zamówienia umieszczonego w widocznym miejscu elementu dostawy,
    2. odmowy przyjÄ™cia przesyÅ‚ki w przypadku braku dokumentów identyfikujÄ…cych dostawÄ™ („WZ”, faktura lub list przewozowy),
    3. odmowy rozÅ‚adunku w przypadku gdy rozÅ‚adunek dostarczonego materiaÅ‚u wymaga dodatkowego rozÅ‚adunku i zaÅ‚adunku materiaÅ‚u przeznaczonego dla innych Odbiorców,
    4. odmowy rozÅ‚adunku materiałów i produktów dostarczonych po godzinie 13:00,
    5. odrzucenia oferty gdy termin dostawy zaproponowany przez DostawcÄ™ nie speÅ‚nia wymagaÅ„ ZamawiajÄ…cego,
    6. zażądania od każdego Oferenta dodatkowych wyjaÅ›nieÅ„ oraz oryginaÅ‚u dokumentów dopuszczajÄ…cych do postÄ™powania,
    7. zmiany treści ogłoszenia lub warunków postępowania,
    8. swobodnego wyboru oferty lub zamkniÄ™cia postÄ™powania bez wybrania którejkolwiek z ofert,
    9. częściowego wyboru oferty – w ramach danej pozycji,
    10. odstÄ…pienia od postÄ™powania bez podania przyczyny,
    11. zaproszenia Oferentów do dalszych negocjacji lub kontynuacji procesu wyboru dostawcy z wykorzystaniem aukcji/licytacji internetowej (wówczas aukcja/licytacja nie bÄ™dzie licytacjÄ…/aukcjÄ… w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r.),
    12. w sytuacji dogrywki w formie aukcji odmowy uznania zgÅ‚oszenia przez Oferenta problemów technicznych (uniemożliwiajÄ…cych udziaÅ‚ w aukcji) w przypadku braku uczestnictwa Oferenta w aukcji testowej,
    13. żądania od Dostawcy pisemnego potwierdzenia cen jednostkowych na materiaÅ‚y i produkty objÄ™te postÄ™powaniem,
    14. w przypadku wyboru oferty żądania od Dostawcy potwierdzenia przyjÄ™cia zamówienia pisemnie, faxem lub pocztÄ… elektronicznÄ….
  11. Zamawiający stosuje następujące tryby zakupów:
    1. Zakup prosty – jednoetapowa procedura wyboru Dostawcy w oparciu o dowolne kryteria,
    2. Konkurs ofert – jednoetapowa procedura wyboru Dostawcy w oparciu o dowolne kryteria – Dostawcy skÅ‚adajÄ… oferty ostateczne i nie można zastosować dogrywki,
    3. Przetarg z dogrywkÄ… – dogrywka może zostać zrealizowana w formie aukcji lub negocjacji; za podstawowÄ… formÄ™ dogrywki uważa siÄ™ aukcjÄ™ elektronicznÄ…,
    4. Przetarg z konsultacjami – charakteryzuje siÄ™ możliwoÅ›ciÄ… podjÄ™cia dialogu z potencjalnymi dostawcami w celu doprecyzowania specyfikacji,
    5. Zakup z wolnej rÄ™ki – prowadzony jest tylko z jednym DostawcÄ…,
    6. Tryb awaryjny – stosuje siÄ™ w przypadkach awarii zagrażajÄ…cych bezpieczeÅ„stwu ludzi lub urzÄ…dzeÅ„ wytwórczych,
  12. 12. Pozostałe:
    1. pytania w sprawach technicznych można skÅ‚adać przez PlatformÄ™ ZakupowÄ… lub kierować na adres poczty elektronicznej wskazany w treÅ›ci zaproszenia,
    2. komunikacja z Oferentami w trakcie procesu zakupu bÄ™dzie prowadzona przez InternetowÄ… PlatformÄ™ ZakupowÄ…, faxem oraz pocztÄ… elektronicznÄ…,
    3. ZamawiajÄ…cy nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za dziaÅ‚anie infrastruktury zaangażowanej w skÅ‚adanie ofert przez InternetowÄ… PlatformÄ™ ZakupowÄ…, a w szczególnoÅ›ci sieci Internet oraz stacji roboczych na które nie ma wpÅ‚ywu,
    4. w przypadku problemów technicznych w trakcie skÅ‚adania ofert Oferent ma obowiÄ…zek niezwÅ‚ocznie zgÅ‚osić problem do dziaÅ‚u obsÅ‚ugi klienta operatora Internetowej Platformy Zakupowej oraz natychmiast poinformować ZamawiajÄ…cego,
    5. w przypadku braku możliwoÅ›ci zÅ‚ożenia oferty handlowej w odpowiedzi na zapytanie lub w trakcie Aukcji elektronicznej Oferent może zÅ‚ożyć ofertÄ™ w formie e-maila lub faksu, ale tylko do momentu przyjmowania ofert lub daty i godziny zakoÅ„czenia Aukcji elektronicznej,
    6. rysunki techniczne oraz inne dokumenty zwiÄ…zane z przedmiotem zamówienia, które zawierajÄ… treÅ›ci o charakterze wÅ‚asnoÅ›ci przemysÅ‚owej, know-how oraz inne istotne informacje pozostajÄ… wyÅ‚Ä…czna wÅ‚asnoÅ›ciÄ… ZamawiajÄ…cego i podlegajÄ… ochronie w zakresie praw wÅ‚asnoÅ›ci przemysÅ‚owej niezależnie od przekazania takich materiałów Oferentom. Wyżej wymienione materiaÅ‚y nie mogÄ… być powielane ani przekazywane osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody ZamawiajÄ…cego,
    7. dostawy mogÄ… być realizowane na podstawie zawartej umowy lub udzielonego zamówienia,
    8. fakturÄ™ za dostawÄ™ Oferent przesyÅ‚a lub dostarcza na adres wskazany w Zamówieniu lub Umowie. Faktura musi zawierać nr Umowy lub Zamówienia oraz pozostaÅ‚e informacje ustalone z ZamawiajÄ…cym,
    9. Dostawca po zapoznaniu siÄ™ z treÅ›ciÄ… Zapytania ofertowego zobowiÄ…zany jest sprawdzić kompletność przekazanych przez ZamawiajÄ…cego dokumentów zwiÄ…zanych z prowadzonym postÄ™powaniem. O wszelkie brakujÄ…ce dokumenty i informacje Dostawca zwróci siÄ™ do ZamawiajÄ…cego w celu ich uzupeÅ‚nienia,
    10. W przypadku zobowiÄ…zaÅ„, które przekraczajÄ… wartość 100.000 zÅ‚ netto, ostatecznÄ… decyzjÄ™ o udzieleniu Zamówienia/zawarciu Umowy podejmuje ZarzÄ…d ZamawiajÄ…cego,
    11. ZamawiajÄ…cy zastrzega sobie prawo dochodzenia roszczeÅ„ odszkodowawczych na zasadach ogólnych przewidzianych kodeksem cywilnym z powodu naruszeÅ„ zasad lub obowiÄ…zków okreÅ›lonych w warunkach postÄ™powaÅ„ zakupowych,
    12. Dostawca nie może bez uprzedniej pisemnej zgody ZamawiajÄ…cego przenieść na osobÄ™ trzeciÄ… wierzytelnoÅ›ci przysÅ‚ugujÄ…cych mu wobec ZamawiajÄ…cego z tytuÅ‚u realizacji przedmiotu Umowy/Zamówienia. Dostawca obowiÄ…zany jest do zachowania w tajemnicy faktu zawarcia Umowy z ZamawiajÄ…cym, chyba że z bezwzglÄ™dnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa wynika obowiÄ…zek jej ujawnienia wobec osób ustawowo uprawnionych do uzyskiwania tego rodzaju informacji. Podanie przez DostawcÄ™ w celach reklamowych informacji o współpracy z ZamawiajÄ…cym może nastÄ…pić wyÅ‚Ä…cznie po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody ZamawiajÄ…cego
    13. Jeżeli przy wykonywaniu Umowy/Zamówienia Dostawca korzysta z przedmiotów lub programów podlegajÄ…cych ochronie w ramach prawa autorskiego lub prawa wÅ‚asnoÅ›ci przemysÅ‚owej, a przysÅ‚ugujÄ…cym osobom trzecim, obowiÄ…zany jest do doÅ‚ożenia wszelkich staraÅ„, aby nie dopuÅ›cić do naruszenia tych praw. Dostawca ponosi peÅ‚nÄ… odpowiedzialność za roszczenia odszkodowawcze lub inne roszczenia podnoszone przez uprawnione osoby trzecie w zwiÄ…zku z naruszeniem ich praw.
    14. Wszelkie zmiany treÅ›ci stosunku prawnego Å‚Ä…czÄ…cego ZamawiajÄ…cego i DostawcÄ™ wymagajÄ… zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
    15. Dla celów interpretacji Umowy zawartej pomiÄ™dzy ZamawiajÄ…cym a DostawcÄ…, przyjmuje siÄ™ nastÄ™pujÄ…cÄ… kolejność dokumentów stanowiÄ…cych części Umowy:
      1. Umowa/Zamówienie zÅ‚ożone przez ZamawiajÄ…cego,
      2. protokół lub protokoÅ‚y z negocjacji pomiÄ™dzy ZamawiajÄ…cym i DostawcÄ… (przy czym w pierwszej kolejnoÅ›ci uwzglÄ™dnia siÄ™ treść protokołów sporzÄ…dzonych bezpoÅ›rednio przed dniem zawarcia Umowy),
      3. Oferta,
      4. Zapytanie ofertowe ZamawiajÄ…cego,
      5. niniejsze Warunki.
    16. Strony mają obowiązek współdziałania przy realizacji przedmiotu Umowy lub Zamówienia.
    17. Strony sÄ… obowiÄ…zane do gromadzenia, przechowywania i przetwarzania wszelkich danych osobowych w taki sposób, aby nie naruszaÅ‚o to każdorazowo obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa.
    18. Miejscem wykonania Å›wiadczeÅ„ wynikajÄ…cych z realizacji Umowy jest siedziba ZamawiajÄ…cego lub jej jednostka organizacyjna, o ile strony nie ustaliÅ‚y wyraźnie innego miejsca wykonania Å›wiadczeÅ„.
    19. Do wszystkich Umów/ZamówieÅ„, których dotyczÄ… niniejsze Warunki, stosuje siÄ™ prawo polskie, o ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej.
    20. SÄ…dem wÅ‚aÅ›ciwym dla rozstrzygania sporów wynikajÄ…cych z realizacji Umów/ZamówieÅ„ jest sÄ…d powszechny wÅ‚aÅ›ciwy dla siedziby ZamawiajÄ…cego.